VDL TROTS OP NIEUWE HOOFDSPONSOR HOOYMEIJER
HAVEN EN TRANSPORTBEDRIJF STELT RECLAME RUIMTE BESCHIKBAAR AAN GOEDE DOEL
NIEUWE SLOGAN BIJ VDL: ‘SCOREN VOOR SOPHIA!’
Het bestuur van de Maassluise voetbalvereniging VDL is er trots op bekend te kunnen maken dat het een unieke samenwerking aangaat met Haven- en Transportbedrijf Hooymeijer, dat tot 1 oktober 2017 zal fungeren als hoofdsponsor.
De vraag is of het ooit eerder is voorgekomen dat een nieuwe hoofdsponsor in het voetbal de geboden reclameruimte ter beschikking stelt aan het goede doel? Wij denken van niet.
Haven- en Transportbedrijf Hooymeijer heeft bij de vereniging en in de wijde omgeving nu al de sympathie gekregen door het geweldige gebaar om op grootse wijze aandacht te schenken aan steun voor het Sophia Kinderziekenhuis. Samen met VDL, zo laat algemeen directeur Marco de Groot van Hooymeijer weten, zal het transportbedrijf op diverse fronten bijdragen aan acties waarmee de Stichting Vrienden van Sophia het kinderziekenhuis ondersteunt.
UNIEK PROJECT
Vice-voorzitter Wim Tuit van VDL spreekt van een uniek project. ,,In een voetbalvereniging zien we allemaal gezonde kinderen sporten’’, zegt hij. ,,Er zijn ook kinderen die door gezondheidsproblemen niet dat geluk kennen. Artsen en professoren in het Sophia Kinderziekenhuis doen veel onderzoek om jonge kinderen met problemen ook kansen te geven. VDL is altijd een vereniging geweest waar sociaal-maatschappelijke zaken voorop staan. Daarom hebben we die unieke uitstraling gekregen als vereniging.’’
Nu heeft de club een hoofdsponsor die daarbij past.
Ook directeur De Groot is trots op de samenwerking. ,,De steun aan het Sophia Kinderziekenhuis is een sterk project. VDL heeft samen met Biesheuvel Sport eerder jarenlang Spieren voor Spieren gesteund. Maar net zo goed kan hier in de toekomst de Kika-run plaats hebben. De visie van de vereniging VDL spreekt ons bedrijf zeer aan. Dat is een belangrijke factor geweest bij het besluit om de club te ondersteunen.’’
Sociaal-maatschappelijk verantwoord ondernemen is het sleutelwoord in de economie vandaag de dag. Veel bedrijven hebben echter moeite met de daadwerkelijke invulling. Hooymeijer plaatst direct een voltreffer en geeft in de hele regio het goede voorbeeld.
De Stichting Vrienden van Sophia heeft als slogan elk seizoen ‘Sporten voor Sophia’.
SCOREN VOOR SOPHIA
Bij VDL wordt dit dankzij Hooymeijer ‘SCOREN VOOR SOPHIA!'
De eerste acties worden nog dit jaar gehouden. VDL heeft daarbij aangekondigd de hele vereniging te zullen inzetten.
Wim Tuit zegt: ,,Het is algemeen bekend dat wij staan voor amateursport in de pure zin van het woord. Het betetekent dat sponsorgelden nooit worden besteed aan vergoedingen voor spelers in een eerste elftal. Dat past ook niet in het beleid van de club. Plezier voor jeugd, jongens en meisjes, en een gezonde sfeer in het seniorenvoetbal, staan bij VDL voorop. Hooymeijer past als kerngezond bedrijf met een formidabele visie op het gebied van maatschappelijk ondernemen perfect bij deze vereniging.’’
http://www.vriendensophia.nl/welkom/stichting-vrienden-van-het-sophia.aspx